Pages

Monday, June 30, 2008

Kronologi perkembangan politik , harga minyak, sukan dan hiburan semakin 'menarik'!

1. Terkini 26 jun 08, tuduhan liwat yang di lakukan oleh D.S Anuar Ibrahim terhadap pembantunya yang berusia 23 tahun. Seperti tuduhan terdahulu pada 1998, iaitu seramai 4 orang 'mangsa liwat ' yang telah mencetuskan gelombang reformasi. Dan adakah akan ada gelombang kedua?

2. Juga sedang berlangsung, hiburan akademi nasyid yang di katakan mula menarik ramai peminat yang kononnya berjiwa Islam, setelah berlaku gelombang pertama ketika kemunculan penyanyi 'serba boleh', iaitu Mawi yang berjaya menambat hati mak cik -pak cik, juga tok-tok imam!!

3. Wujudnya pakatan rakyat dalam senario politik Malaysia selepas PRU12 dan mula 'bergelora'?

4. Minyak petrol dan diesel yang sentiasa naik dan seiring kenaikan harga barang. Dan tertinggi dalam sejarah kenaikan harga minyak, tetapi reaksinya, kelihatan hambar.....

5. Ramai yang qiam awal pagi dan berbicara tentang bolasepak. Dan bermula 08.08.08, akan melanda gelombang sukan olimpik

APA YANG INGIN SAYA ULAS PADA SELA MASA YANG AKAN DATANG IALAH TENTANG MINDA, ILMU, KEFAHAMAN, KECENDERUNGAN, SIKAP DAN EMOSI ORANG KITA TERHADAP ISU-ISU DI ATAS.

Dan YANG LEBIH PENTING ialah kaitan dengan KEFAHAMAN dan AMALAN terhadapIslam dan peluang-peluang serta halangan kepada para pendakwah untuk kebangkitan perlaksanaan syariat Allah.

Tunggu dan lihat, apakah yang akan berlaku, khasnya isu pertama dan kedua di atas..........( perbincangan akan menyusul kemudian)