Pages

Tuesday, February 10, 2009

Nakbah Yang Dijanjikan dan Yang Dijangkakan.

Nakbah di bumi Palestin yang barakah ini adalah sesuatu yang dijanjikan Allah dan pasti berlaku serta sudah dijangkakan bagi mereka yang meneliti AlQur'an dan hadis Baginda SAW.

Sedarlah ! Ianya berlaku sekarang, sejak lebih 60 tahun yang lalu. Jika nakbah thunami di Aceh atau nakbah Tanah Melayu dijajah bermula pada 1511 ( sehingga sekarang ? ), atau nakbah politik d negeri Perak sekarang ini, ianya sesuatu yang diluar ilmu dan jangkaan manusia.

Allah sengaja mengutuskan satu bangsa yang sangat ganas sejak kewujudan mereka ribuan tahun yang lalu, wujudnya untuk menentang agama Allah, Nabi-nabi dan para Rasul. Umpama telinga kita, sengaja Allah cipta utk bertugas sebagai deria pendengaran dan bukan utk melihat, maka tugas Yahudi ialah utk ujian besar kepada umat Islam bukan untuk yang lain. Ingatan ini bermula dari surah Al Fatihah lagi, dan dalam surah terpanjang iaitu surah Al Baqarah serta dalam surah-surah yang lain. Malah ketika mana penegakkan Negara Islam pertama, Madinah, musuh utama ialah 3 kabilah Yahudi.

Dalil janji Allah yang mengilhamkannya kepada Muhammad SAW dari hadis yang biasa kita dgr, hadis yang membawa maksud serta tawaran dari Baginda AKAN SENTIASA ADA SEKELOMPOK UMAT yang berjuang musuh-musuh Allah dan ketika itu mereka kuat. Di manakah mereka? Baginda menjawab di bumi yang hanya sekali Baginda berpijak iaitu di BAITUL MAQDIS !!!

Siapakah musuh-musuh itu ? Di dalam hadis lain, Rasulullah menjelaskan mereka ialah kaum Yahudi , sehingga batu-batu dan pokok juga akan berpihak kepada umat Islam supaya membunuh mereka. Dimanakah peristiwa itu akan berlaku, ianya di bumi Palestin.

Persoalannya, mahukah kita SAMBUT TAWARAN DARI RASULLULLAH SAW untuk menjadi SEKELOMPOK DARI MEREKA ? Hayati sejarah perjuangan, idola kita, Sultan Salahuddin sudah tergolong dari kelompok itu, juga idola terdekat dgn kita, ie Imam Hassan alBanna dan pejuang IM terdahulu dan terkini ( Hamas), sudah pernah menjadi segolongan dari mereka.

Menjadi sekelompok bukan bermakna mesti memegang senjata tetapi jadilah muslim yang sangat mencintai AlAqsa. Tentu kita tahu emosi dan tindakan orang yang sedang bercinta !!

Inilah antara hadis-hadis masa hadapan dan ianya berlaku SEKARANG INI !! Ini adalah janji Allah, seperti mana S. Umar khatab menakluki Iran, Iraq dan seluruh Syam sepertimana janji Allah SWT spt gambaran yang diberi kepada Nabi SAW ketika perang khandak. Juga Suraqah Malik mendapat kalung raja Parsi seperi yang dijanjikan oleh Rasulullah SAW yang dalam saat genting berhijrah, wal hal Islam belum bertapak tetapi gambaran kejayaan sudah dibayangkan oleh Allah kepada Baginda.

Suka diulangi lagi bahwa, janji ini benar, janji sudah dijangkakan, janji ini sudah di ilhamkan kepada Nabi SAW. DAN JANJI ITU SUDAH PUN BERLAKU, DEPAN MATA KITA !!. Apa pilihan kita?

Faham isu AlAqsa/Palestin, adakah akan faham dakwah sebenarnya?

Adakah boleh belajar dan meneladani dari 'work hard n work smart' Yahudi ini ?