Pages

Saturday, November 26, 2011

Ubah Dan Pindah Dengan Otak Kanan

Tanpa disedari, rupanya sudah hampir 3 bulan saya tidak menulis di dalam blog ini. Tiada jawapan yang tepat, tetapi yang pasti agak lama tidak berinternet dan juga amat jarang membuka emel.

2. Saya memberi tumpuan pada SESUATU YANG BARU dalam hidup iaitu untuk memahami bahasa AlQur'an secara langsung. Sejak dec 2009 saya mula belajar B Arab, dan ketika bulan puasa yang lepas, saya dikenalkan dengan seorang pakar Nahu dan Sorof yang pernah 6 tahun menuntut di pondok Mekah Al Mukarramah.

3. Jika dulu umpama benang yang tersimpul, kini kaedah pondok ini telah membuka helaian benang yang tersimpul itu. Saya menjadi asyik dan terdorong untuk di BUKUKAN nota-nota yang telah saya buat.

4. Semoga buku " Memahami Bahasa AlQur'an Melalui Otak Kanan" akan dapat diterbitkan. Inilah HIJRAH dan azam pada 1433H ini..amin