Pages

Thursday, January 12, 2012

Melatah di awal tahun

Saya bukan orang politik tetapi sentiasa mengikuti dan minat politik tanahair

2. Ada 2 perkara penting pada awal tahun 2012 ini ialah tentang DUA 'PERLEPASAN" iaitu DS Anuar Ibrahim dilepaskan dari tuduhan meliwat dan D Dr Hassan Ali dilepaskan sebagai keahlian Pas.

3. Dakwaan Hasan Ali beliau dipecat kerana membuat komentar terhadap perhimpunan 901. Beberapa hari sebelum itu beliau sudah memohon maaf pada pimpinan Pas berkenaan isu komentar terbuka terhadap Pas melalui media, dan beliau diberi amaran keras. Beliau adalah satu-satunya ahli Pas yang menonjol dalam HIMPUN yang juga ditunjangi oleh beberapa NGO ( termasuk NGO yang mahu menonjolkan jenama masing2)

4. Siapa yang melatah? Saya maksudkan ialah orang yang tidak berpolitik dan terlibat dalam dakwah. Bagi saya, jalan selamat ialah tidak memberi sebarang komen terhadap Hasan Ali ini. Mempertikaikan keputusan ini bermakna sudah menjaga tep kain orang tanpa maklumat yang tepat dari pihak yang memecat beliau. Lebih malang lagi memberi ulasan dan bersimpati sekadar mendapat maklumat dari sebelah pihak sahaja.

5 Pendakwah jangan buang masa mengulas perkara yang tidak memberi faedah kepada dakwah dan hormati keputusan tegas dan drastik ini ( bukan mudah mbuat keputusan terhadap ahli pemimpin Pas seperti Hasan Ali ini)


6. Pelepasan Anuar Ibrahim yang mengejutkan ramai pihak juga 'satu startegi' penting dalam kontek semasa, serangan terhadap peribadi terhadap Anuar akan terus berjalan- tunggu dan lihat.