Pages

Friday, December 7, 2012

Langgar Dari Belakang Tetap salah

Sekiranya berlaku perlanggaran kenderaan, maka kenderaan yang melanggar dari belakang biasanya yang akan disaman. Apapun alasan oleh yang melanggar itu, dia tetap dipersalahkan secara 'automatik"".

Begitu juga dengan mereka yang datang menceroboh majlis orang dan membuat 'hal' , maka mereka tetap salah kerana kehadiran yang tidak diundang, dan sekiranya berlaku 'pergaduhan',  mereka tetap salah secara 'automatik'.

Budaya menceroboh dan gangguan majlis ceramah, khususnya ceramah politik semakin menjadi-jadi dan lebih malang ianya semakin panas menjelang hampirnya PRU 13. Tidak dinafikan perasaan cemburu, takut atau bimbang diantara pihak 'bermusuh' dalam agenda politik

Rakyat jelata semakin lemas dan mungkin 'muak' apabila tarikh PRU 13 yang menjadi teka teki dan pernah dijangkakan sejak awal tahun 2012 lagi. Kini hampir setahun berlalu, rakyat lelah dengan pelbagai isu, khasnya dikalangan orang Melayu!

Apakah kempen PRU 13 nanti bakal menjadi ganas? Pastinya  ketakutan kehilangan kuasa di Malaysia dan keghairahan pihak yang mahu menukar pemerentah, akan 'menghalalkan' yang haram.

Apabila nafsu dunia yang terlampau, sehingga syariat dibelakangkan dan hilang sopan santun!